چهار شرور مسلح در جریان رزمایش پاک‌سازی کویر بردسکن به هلاکت رسیدند قاچاقچیان بین المللی به ۵ سال حبس و ۶ هزار میلیارد جزای نقدی محکوم شدند دیدار محسنی‌اژه‌ای با مقام عالی قضایی پاکستان هانی کرده با اصابت ۲ گلوله پلیس بازداشت شد پیش‌بینی افزایش گردوخاک از دوشنبه در تهران اسامی برخی محصولات خوراکی غیرمجاز اعلام شد اعلام جرم دادستانی تهران علیه مدیران دو رسانه دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان

نسل جدید مدیریت طرح ترافیک تهران در راه است

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییرات شیوه مدیریت محدوده طرح ترافیک شهر تهران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 11
کد خبر: ۲۰۳۵۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، مجتبی شفیعی؛ مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به تغییرات شیوه مدیریت محدوده طرح ترافیک، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، شیوه نوین مدیریت محدوده طرح ترافیک را آغاز کرده‌ایم که در آن معیارهایی مانند طول و مدت سفر، سطح سنگینی ترافیک و آلودگی هوا در تعیین عوارض روزانه مؤثر هستند.

 

وی افزود: این شیوه ابزاری مطلوب برای مدیریت هوشمند و عادلانه ترافیک شبکه معابر تهران خواهد بود.

 

اطلاعات خبرنگار تسنیم حاکی از این است که این طرح، نسل جدیدی از نحوه مدیریت طرح ترافیک محسوب می‌شود و طبق آن متناسب با میزان آلایندگی خودروها، عوارض دریافت خواهد شد در واقع هرچه آلایندگی یک خودرو بیشتر باشد به همان نسبت عوارض بیشتری باید پرداخت کند.

 

شاید بتوان گفت این طرح به‌نوعی همان طرح LEZ است که در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف مطرح شد و قرار بود با دسته‌بندی خودروها به‌میزان پاکی و آلایندگی طرح ترافیک اجرایی شود اما آن طرح به یک پارامتر پرداخته بود که درست هم بود و میزان آلایندگی خودروها را مورد توجه قرار داشت اما موضوع دیگری که لازم است به آن پرداخته شود میزان پیمایش خودرو در شهر است.

 

در زمان حاضر به‌تناسب پیمایش خودروها عوارض دریافت نمی‌شود در حالی که ممکن است یک خودرو وارد محدوده طرح ترافیک شود و ساعت‌ها در محل پارک، متوقف باشد که در این صورت آلودگی ایجاد نمی‌کند اما خودروی دیگری وارد طرح شده و در حال تردد باشد.

 

عوارض طرح ترافیک با پارامترهایی که به آن اشاره شد، شناور خواهد بود و نرخ عوارض از نظر زمانی و مکانی هم مورد توجه قرار می‌گیرد یعنی معابر دارای ازدحام بیشتر یا آلودگی بیشتر در تعیین نرخ اثرگذار هستند و در چنین نقاطی نرخ عوارض بیشتر خواهد بود./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار